miercuri, 27 ianuarie 2010

Holocaust

Astazi e ziua cand se sarbatoreste "Ziua memoriei Holocaustului si prevenirii crimelor impotriva umanitatii". Astazi lumea se gandeste, chiar si pentru cateva secunde la crimele atroce savarsite impotriva evreilor si a altor minoritatilor.




Tin minte ca atunci cand eram mica imi placea sa studiez o ditamai carte numita "Marea conflagratie a secolului XX". Tot ce tine de istorie ma intereseaza, asa ca stateam ore in sir cu ea in brate.


Acum cateva luni in loc sa deschid cartea, am facut un maraton de 2 zile de filme si documentare legate de al doilea razboi mondial si Holocaust. Ma uitam la "Lista lui Schindler", "Pianistul", "La vita e bella", "The boy in the striped pyjamas", "The reader" si documentare de pe National Geographic legate de aceste evenimente si oricat de viking as fi eu ma enervam de fiecare data cand vedeam calmul cu care nazistii vorbeau despre "munca" pe care o faceau. Sange rece, sange rece, dar felul cum se purtau ei trecea mult peste acest prag. 


Ma intriga inversunarea cu care sustineau "superioritatea si puritatea rasei ariane". Well, francezii putea foarte bine sustine acelasi lucru pe motiv de "l-am avut pe Napoleon", italienii pe motiv de "am avut multi imparati, Cezari peste Cezari", egiptenii pe motiv de "mai trebuie s-o amintim pe cleopatra?"...


Sa sustii superioritatea rasei e una, dar sa decimezi o populatie e cu totul altceva.


La filme m-am uitat ca de obicei, cu agenda langa mine notand toate denumirile necunoscute si deschizand mai apoi vreo 15 tab-uri in browser, majoritatea cu enciclopedii sau site-uri directe. Nu imi vine sa ma mai uit la filmele astea si totusi cred ca azi voi alege unul la intamplare si il voi revedea. Din respect pentru cei morti, macar 2 ore voi trai o parte infima din acele vremuri.


Daca puteti mergeti la aceasta proiectie de film. Merita, chiar si numai pentru imbogatirea cunostintelor, daca nu reuseste sa va atinga sufletele.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Pe corbii lui Odin, ce ai de zis?