miercuri, 7 aprilie 2010

Interviu cu legea din Romania

Sa incepem interviul de azi printr-o scurta prezentare a celei care va raspunde la intrebari: este numita justitia din Romania, legea romana sau alte lucruri asemanatoare, are o vechime...ei bine, aici parerile sunt impartite..cert este ca are o vechime, a fost scrisa in asa fel incat sa poata fi ocolita frumos, este uneori aberanta, incalcita, inutila. Dar sa nu mai lungim suspansul si sa incepem.

-Buna ziua.
-Buna.

-V-am chemat astazi in fata cititorilor, deoarece ati dat dovada in ultimele zile de o judecata mai mult decat indoielnica.
-Ei, sa nu o numim asa. Este o judecata corecta, conform cu cele stipulate in codul penal si alte cateva scrieri.

-Bun. Consider ca este cazul sa  amintesc acele situatii cu probleme.
-Foarte bine. Asa va fi mai simplu de aratat ca am procedat "ca la carte".

-Mda...Primul caz este al unui tanar care si-a batut iubita intr-un bloc, cu pumnii si picioarele, lovind-o cu capul de pereti ca in final sa o umple de sange. Toata fapta a fost inregistrata cu ajutorul camerelor de supraveghere din bloc. Acest tanar poate primi maxim 2 ani, in cel mai probabil caz doar o amenda, nefiind considerat pericol public conform legii. In al doilea caz, un batran a fost batut de catre un tanar deoarece trecea prea incet pe trecerea de pietoni cu nepoata sa. Batranul a decedat la scurt timp in urma unui infarct. Tanarul este cercetat pentru ultraj, cercetandu-se daca batranul a murit din cauza atacului de cord in urma bataii sau pentru ca era batran. Va rog sa comentati.
-Pai este foarte simplu. Toate deciziile si anchetele au aparut in urma consultarii mele de catre cei autorizati. Primul nu poate fi considerat pericol public, deoarece fapta a fost de natura personala, el atacandu-si doar iubita, nu oameni de pe strada. Al doilea caz...pai evident ca nu poate fi acuzat de mai mult. Omul era batran, putea face infarct in orice moment. Tanarul doar i-a "explicat" ca trebuie sa mearga mai repede pe trecere.

-Incredibila logica. Sa vad daca am inteles: daca cineva aproape isi baga in coma iubita printr-o bataie crunta, nu este pericol public. Este considerat astfel doar daca ataca mai multi oameni pe strada. Daca un tanar bate cu pumnii un batran pentru ca se deplasa prea incet cu nepoata pe trecerea de pietoni si ii provoaca acestuia un infarct, atunci este cercetat pentru ultraj si deranjarea linistii publice.
-Exact.

-Am si eu o intrebare: daca asa gandesc cei care va consulta, si implicit dumneavoastra, atunci de ce se mai plang oamenii ca multi romani pleaca din tara? Eu una as prefera sa merg altundeva decat sa fiu omorata pe strada de unul care "deranjeaza linistea publica"
-Dar este datoria ta stramoseasca sa locuiesti aici, sa ajuti la dezvoltarea tarii, sa te bucuri de frumusetea ei. Nu poti gandi in termeni atat de duri. Acestea sunt doar niste cazuri izolate si nesemnificative. Daca nu era presa, atunci nu afla lumea.

 -Cu alte cuvinte este datoria mea sa fiu in pericol de a fi omorata sau batuta de cei care au parinti sus-pusi si pacat ca exista presa ca sa ma faca sa ma tem pentru siguranta mea.
-Ei, sa nu gandim chiar asa. Pericolul nu este atat de mare. Cat despre presa, isi cam baga nasul unde nu trebuie.

-Bine, am inteles. Cum imi sugerati sa gandesc in acest caz?
-Sa gandim ca dreptatea triumfa mereu.

-In ce conditii?
-....

-Inca o intrebare: cand va modernizati?
-Asta nu depinde de mine.
-Am inteles. Multumesc pentru raspunsuri.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Pe corbii lui Odin, ce ai de zis?