luni, 9 august 2010

House MD de Romania

Ca sistemul sanitar e la pamant se stie. Ca medicii pleaca din tara e un fapt cunoscut de asemenea. Ca toata lumea se agita pentru asta inteleg.

Dar ce ne facem cu medicii trecuti de 50 de ani, plictisiti de domeniul in care profeseaza? Medicii de familie care sunt obisnuiti cu aceiasi pacienti, cu bolile acestora si care in momentul in care apare ceva nou trateaza omul de 20 de ani asa cum a invatat din bolile celui de 70 de ani?

Exemplu, patit recent.

Dureri de cap, mai exact frunte aproape in fiecare zi. Banuiam eu ca din cauza geamurilor deschise in casa am facut o sinuzita frumoasa, dar m-am dus dupa vreo saptamana la medic sa aflu exact.
Ajung la medic, spun simptome, mi se confirma faptul ca "da, se pare ca e sinuzita", mi se dau ceva antibiotice si go home ca iti revii in cateva zile. Daca nu trece, atunci fuga la control ca ai probleme cu ochii.

Buun.

Dupa inca o saptamana de la tratament, durerea devenise mai rea. Sun medicul de familie, ii spun ca sinuzita nu a trecut, ca inca nu e bine. Mi se spune ca "daca citesti pe net si te uiti la House MD o sa visezi ca ai tot felul de boli, asa ca du-te si fa control la ochi, ca de fapt acolo e problema". Ok. Zis si facut. Azi m-am prezentat la control oftalmologic.

Acum urmeaza moment de "surprize, surprize". Mi se face controlul, se mai face inca unul, ca hai sa fim siguri, dupa care sunt intrebata de tratamentul primit pentru sinuzita. Spun medicamentele la care primesc intrebarea: "pai si de-alea n-ai primit?" Nu. "Pai ochii tai n-au nimic, totul e in regula si nimic nu justifica durerea de cap decat faptul ca inca n-ai scapat de sinuzita. Si trebuia sa primesti si medicamentele alea, ca altfel duci sinuzita pe picioare inca jumatate de an."

Minunat. Cu alte cuvinte sunt la al doilea tratament pentru aceeasi boala, care culmea, isi fac efectul deja dupa a doua tura de pastile.

La cum reusesc eu sa fiu pusa sa iau cate doua tratamente pentru aceeasi boala incep sa cred ca mai bine pun oftalmologul in locul medicului de familie si urmaresc House MD in continuare, ca citesc mai bine semnele bolii.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Pe corbii lui Odin, ce ai de zis?