luni, 25 ianuarie 2010

Mea culpa de 3 ori

Avand in vedere faptul ca in ultima vreme am cam somat la capitolul citit (daca nu luam in considerare o carte despre vikingi si 2 pentru facultate), cu cenusa turnata in cap si multe mea culpa fac aceasta leapsa primita de la Tomata.

1.Când citiţi, pentru a marca locul unde aţi rămas cu lectura, folosiţi semne de carte sau îndoiţi paginile?
Subliniez, indoi pagini, folosesc post-it-uri colorate speciale pentru carti si semne mari de carte.

2. Aţi primit în ultimul timp o carte drept cadou şi, dacă da, care a fost aceasta?
DA :D. De ziua mea am primit cartea "The Vikings". Acum ghiciti voi de ce tocmai asta si despre ce e vorba in ea :P.

3. Citiţi în baie?
Uneori.

4. V-aţi gândit vreodată să scrieţi o carte şi, dacă da, care ar fi fost aceasta?
Da. Am inceput una cand eram in clasa a 7-a. Era cu lupte, muschetari, vikingi si alte cele.

5. Ce credeţi despre colecţiile de carte de la noi?
Sunt binevenite. Momentan am cumparat cred ca vreo 3 carti de la Financiarul/Saptamana financiara, una cu Leonardo da Vinci, desi aveam ditamai albumul cu el si 2 carti de la Adevarul. Restul le am pe toate si acum astept sa vad ce apare de la Jules Verne.

6. Care este cartea preferată?

1--STEPHEN King--Cimitirul animalelor
2--RAY Bradbury--Fahrenheit 451
3--JOHN Berendt--Miezul noptii in gradina binelui si raului
4--IRVIN D. Yalom-- Minciuni pe canapea
5--MARGUERITE Yourcenar-- Povestiri orientale
6--RYUNOSUKE Akutagawa--Rashomon
7--OCTAVIAN Paler--Scrisori imaginare
8--J.R.R.Tolkien--Stapanul inelelor
9--NEIL Gaiman-- Zei americani
10--E.A.Poe--Tot
.....

7. Vă place să recitiţi unele cărţi şi care ar fi acestea?
Da. Jocul lui ender, Stapanul inelelor, Cimitirul animalelor.


8. Ce părere aţi avea de o întâlnire cu autorii cărţilor pe care le apreciaţi şi ce le-aţi spune?
 M-ar interesa partea de mitologie, simboluri, credinte etc. Porbabil as avea o discutie cu ei pe temele astea. 


9. Vă place să vorbiţi despre ceea ce citiţi şi cu cine?
 Da. Cu oricine e interesat de carti. Cu familia si prietenii in primul rand. 


10. Care sunt motivele care vă determină să alegeţi o carte pe care să o citiţi?
Subiectul, domeniul tratat. In general citesc cam tot ce imi pica in mana, indiferent de subiect, de la teatru, medicina, fizica cuantica pana la drame, SF-uri etc.

11. Care credeţi că este o lectură “obligatorie”, o carte pe care cineva trebuie să o citească?
STEPHEN King--Cimitirul animalelor, pentru ca pune in discutie o problema si un mod de rezolvare tipic umane, dar crunte in acelasi timp.

12. Care este locul preferat pentru lectură?
In curte la bunici pe iarba, vara. Aici locul preferat e canapeaua din sufragerie.

13. Când citiţi ascultaţi muzică sau lecturaţi în linişte?
Liniste. Si-asa canta muzica la mine intre neuroni toata ziua. Macar atunci sa am momente de liniste.

14. Vi s-a întâmplat să citiţi cărţi în format electronic?
Nu. Ma dor ochii si nu suport sa citesc o carte fara sa simt paginile in mana.

15. Citiţi numai cărţi cumpărate sau şi pe cele care sunt împrumutate?
Orice carte. Cumparata, imprumutata, luata de la biblioteca, nu conteaza provenienta.

16. O carte este pentru mine… Cum aţi descrie o carte?
Un mod de evadare. Un mod de a vedea ce isi imagineaza alti oameni, pentru ca imaginatia mea o cunosc in amanunt.


Sa mearga mai departe la Paul (ca tot tragi chiulu), Adi, Cata si Horia (vrem si carti tehnice :P)

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Pe corbii lui Odin, ce ai de zis?